arama

Salı, Nisan 18, 2006

Su, Anjelika Akbar ile geciken tanışma

Bugün birisi görece daha eski, yeni olamayan iki albüm aldım: Anjelika Akbar'ın Su'su ve Hüsnü Şenlendirici'nin Hüsn-ü Klarnet'i. İkisi de ne zamandır almak istediğim albümlerdi. Zaten eve girer girmez başka bir işle uğraşmadan bilgisayarımın başına gidip CD okuyucusuna taktım daha eski olan ve daha arzulu ve meraklı istediğim albümü. Anjelika Aybar adını sevdiğim yerlerde ve sevdiğim şeylerle birlikte duymaya aşikarım. Kendisi bir gün, ara sıra takip ettiğim DerKİ internet süreli yayınının yazarı olarak çıkıyor karşıma. Başka bir gün sevdiğim bir kuruluş olan Yapı ve Kredi Bankası'nın 61. yaşını kutlamak için düzenlediği etkinlikte görüyorum onu sahnede. Müzik dükkanlarına gittiğimde Vivaldi'nin çok sevdiğim 4 mevsim konçertosunu çalmak için piyanonun başına geçmiş güler yüzünü görüyorum. Ama en son Cumhuriyet gazetesinin bir son sayfasında gördüğüm ufak yazıdan sonra ona kayıtsız kalamayacağımı anladım. Anjelika Akbar, Mısırlı Ahmet, Ercan Irmak ve üstad ERKAN OĞUR birlikte "Karşılama" adlı bir konserler dizisine başlamışlar. Adını Erkan Oğur'la da birlikte duyunca artık yeter dedim ve bulduğum ilk fırsatta Arkadaş Kitapevi'ne gittiğimde Su adlı ablümü arşivime eklemiş bulundum.
Bir zamandır klasik müzikle ilgilenmeye çalışmaktayım. (Tabi dinleyici olarak.) Yüzümü de özel olarak piyanoya döndürmek üzereyken bu bayanla tanışmamız gerçekten çok güzel oldu. Daha önce Anjelika Akbar'ı hiç dinlemediğim için bir albümü dinlemeye başlamadan önce bir tedirginlik vardı içimde ama ilk notalar duyulmaya başladıktan sonra bu kaygılarımın yersiz olduğunu fark ettim. Albümü daha uzun uzun dinlemediğim için detaylı yorumlar yapamayacağım ama ilk izlenim olarak Su, adının bana yaptığı ilk çağrışımlar olan dinginlik ve huzur öğeleri üzerinde duran bir albüm.
Dinliyorum, dinledikçe gelişen yorumlarımı da yazarım.

Not: Hüsn-ü Klarnet daha çok tanınan bir albüm olduğu için onun hakkında yorum yazmıyorum. Ama ne kadar güzel olduğunu hepimiz biliyoruz değil mi?

Hiç yorum yok: