arama

Perşembe, Temmuz 20, 2006

Bir Türk takımının ilk pist galibiyeti: Giorgio Pantano'yu sevdim:)


Yanda gördüğünüz adam Giorgio Pantano. Kendisi Petrol Ofisi FMS International GP2 takımının 1. pilotu. Yukarıda gördüğünüz araç ise pilotun 16 numaralı yarış aracı. Aranızda belki PO FMS takımına Monaco Grand Prix'i öncesinde (yaklaşık 2 ay önce) katılan bu İtalyan pilotun ve arabasının fotografını neden buraya koyduğumu merak edenler olabilir. Merak sahipleri için açıklayayım, kendisi geçen hafta sonu yapılan GP2 Fransa Grand Prix'inin 2. yarışını kazanarak hem sezon başında kurulan genç takımının ilk birinciliğine imza atan şahsiyettir. Ben de bu başarısını -geç de olsa- kendimce kutlamak için, buraya hakkında bir iki satır bir şey yazıp, fotograflarını koymak suretiyle kendisinden bahsetmek istedim. Aslında ben o kadar çok GP2 seyretmem. Bu arada hemen bilmeyenler için GP2'nin Formula 1'in alt ligi olduğunu belirteyim. Cuma günü antreman ve sıralama turları, cumartesi 1. yarış ve pazar 2. yarış olmak üzere 3 günde koşulan yarışda herkes aynı arabayı kullandıkları için bu yarışda pilotaj daha ön planda bulunuyor. Ben geçen pazar günü yapılan ve Pantano'nun birinci olduğu yarışı her ne kadar seyredememiş olsam da yine Pantano'nun 6. bitirdiği 1. yarışta da çok iyi bir performans sergileyip, sorun çıkaran sağ ön frenine rağmen 10 turu aşkın bir süre, yarışa pole pozisyonunda başlayan Lopez'i arkasında tutmayı başarmasını saygı ile izlemiştim. Anladığım ve kendinin de demecinde bildirdiği üzere pazar günü bu fren sorunu da giderilmiş ve güzel bir galibiyet elde edilmiş.

Tamamının Aydın Doğan'a satılmasından bu yana "hazzetmediğim şirketler listesinde" kendine sağlam bir yer bulmaya çalışan Petrol Ofisi'nin sezon başında, "seyirci değil, oyuncu olacağız" ilkesi sonucu Reault F1 Takımı 2. pilotu Fisichella'nın sahibi oldu FMS International takımıyla yaptığı ortaklık sonucu doğan Petrol Ofisi FMS International GP2 Takımı, bu galibiyetle başarılı bir proje olduğunu göstermiş oldu. Ben de bir seyirci olarak üzerime düşeni yapıyor ve sizle bu haberi paylaşmak suretiyle kendilerini tebrik ediyorum.

Hiç yorum yok: