arama

Çarşamba, Mayıs 24, 2006

Anında mesajlaşma

ICQ vardı bir zamanlar, hatırlar mısınız? İnternetin, başta mIRC (o zamanlar chat diye bahsedilirdi kendisinden) olmak üzere yaygınaşmaya başladığı dönemde önce elitist internet kullanıcıları sonra da herkes tarafından kullanılmaya başlamıştı bu kendi halindeki anında mesajlaşma (ecnebicesi instant messenging) programı. Sonra gel zaman git zaman, alfalar, betalar ve yıllar havalarda uçuştu, icq kabardıkça kabardı. En son bir de "lite" gördük ya da görür gibi olduk çünkü arkadan doğan MSN -Messenger- güneşinin(!) ışığı gözümüz kamaştırmıştı. Windows Me ile tanıtılan Windows Messenger'in cicili bicili hali olan MSN Messenger ülkede Bill Gates'i bile şaşırtacak bir fırtına estirecek ve 7 den 70 e bilgisayar kullanan herkes MSN Messenger da kullanacaktı bu ülkede. Bu fırtınada icq gibi eski devlerin de adları unutuldu kitleler tarafından; ama hep sadık bir iki kullanıcısı kaldı bu devlerin. Ben de son zamana kadar icq için bunlardan biriydim. Ama hiç kullanıcısı kalmadığını gördüğüm için bir iki aydır ben de açmıyordum icq yu. Geçenlerde bir gün sitesine girdim ve 10. yıl dönümü olduğunu gördüm. Yeni bir de sürümü çıkmış 5.1 diye. Tekrar heveslendim, "iyi ki doğdun" diyerek programı indirdim ve kurdum. Bu olay iki gün önce oldu ve az önce hayatımda ilk kez bilgisayarımdan icy yu sildim. Yeter artık değil mi ya, rakiplerin canavar gibi çalışıp sürümlerini hep daha iyiye taşırken icq neden hep daha kötüye taşıyor. Benim burada -sorunsuz çalışan- anında mesajlaşma programlarının insanları nasıl etkilediğinine, sosyal yaşantı üzereine etkilerine değinmem gerekirken icq benim bu haklarımı elimden alıyor, çünkü insan sevdiği bir şeyden ayrılırken diğerlerini düşünemiyor.
Şaka bir yana artık icq kullanmıyorum, MSNim de genelde çevrimdışı görünüyor. Bana ulaşmak isteyenler Google Talk kullansın lütfen. Bilgisayarında halen G-Talk yüklü olmayanlar yandaki destek başlığı altında googletalk tuşundan indirebilirler programı. Kullanımı için Gmail hesabı istiyor o kadar. Zaten ben size bir gmail hesabınız olmasını da öneririm. 2gb ve sürekli artan bir mesaj alan, kolay kullanımı, sevimli arayüzü ve pop3 desteği ile gayet güzel bir e-posta hesabı. Tabi bütün kişisel bilgilerinizin ve mesajlarınızın Google tarafından saklanması gibi bir durum da var ama ben artık paranoya yapmaktan sıkıldım. Eğer bir şeyin oalcağı varsa olur diyecek akdar da kaderciyim bu aralar.

Hiç yorum yok: